Followers

our relation

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, 19 June 2012

Kejadian Seri Kembangan

Sebuah kisah yang dikongsikan di laman internet untuk peringatan kita semua.. baca sampai habis ..



Kisah ini terjadi sekitar jam 9 malam tadi setelah diminta oleh isteri yang sedang sarat mengandung untuk membelikan nasi goreng. Setelah beredar dari rumah pada jam 8.30 malam, tiba-tiba stereng terasa ringan untuk membelok ke surau berhampiran memandangkan azan Isya' sedang berkumandang. "Alang-alang dah azan baik aku singgah kejap."

Setelah selesai Isya' saya terus memecut ke kedai yang terletak agak jauh dari kawasan perumahan saya. Terbayang wajah isteri yang sedang kelaparan di rumah, saya memecut laju sedikit.

Setibanya di hadapan Petronas SKVE menghala ke Shah Alam/Banting, sebuah kereta Wira menghentam kereta saya dari belakang. "Bam!" Lantas saya berhenti ke tepi. Keadaan agak gelap walaupun banyak kereta sedang melalui lebuhraya tersebut.

Seorang lelaki berbangsa India turun dari kereta tersebut yang berhenti di belakang. Lagak jalannya macam gengster dengan tubuhnya yang besar. Saya buka tingkap dan tanya "Apa sudah jadi?"

"Brek tada makan la, bang!" katanya sambil memandang pada belakang kereta saya. Saya masih berada di dalam kereta.
"Macam mana ni, bang? teruk ni.. kemek ni.." katanya sambil menggaru-garukan kepalanya.
Saya jadi serba salah juga, nampak muka mamat ni macam betul-betul bersalah. Namun saya juga teringat kisah-kisah 'langgar dan rompak' sebegini. Untuk keselamatan saya masih bertahan di dalam kereta.

"Bang, boleh turun tengok tak kalau boleh setel kat sini ke?" umpan mamat tu.
Saya pun jadi tidak menentu, antara mahu turun dan lihat atau teruskan berada di dalam kereta. 

"Mari tengok ni bang, kemek jugak ni. Kena settle ni.." tambah mamat tersebut.

Saya pun matikan enjin kereta. Tarik nafas dalam-dalam dan beristighfar. Kemudian saya buka pintu perlahan-lahan. Lain macam pula rasa di dalam hati ni, seolah-olah ada sesuatu yang tidak kena. Saya terus tutup pintu kereta dan meminta nombor telefon mamat tersebut.
Pada mulanya mamat itu macam gabra semacam untuk berikan no telefonnya kemudian dia minta saya tunggu sekejap dan dia terus ke keretanya di belakang.

Setelah itu dia berikan no telefon kepada saya untuk saya salin. Katanya itu nombor kawannya seorang lagi yang berada di dalam kereta.

"Besok saya call" kata saya.

"Tak nak turun tengok ke ni, bang?" tanya mamat tersebut.
Saya gelengkan kepala dan terus memecut ke hadapan. Saya perasan ada sebuah kereta Proton Perdana berhenti di hadapan sedikit dari tempat saya berhenti tadi.
Setelah sampai di restoran di Taman Equine, saya turun dan terus memeriksa belakang kereta saya.

Apa yang saya dapati ialah LANGSUNG TIADA SEBARANG KEROSAKAN!

Menggeletar lutut setelah mengetahui situasi yang amat menakutkan berlaku sebentar tadi. Alhamdulillah tiada sebarang perkara yang buruk terjadi.

Kepada rakan-rakan, semoga kisah ini menjadi pengajaran kepada kita termasuk saya sendiri. Nyawa lebih penting dari kerosakan kereta yang tidak seberapa.
Memang kita akan berasa geram, marah atau bengang sebab yang dilanggar itu adalah sebuah kenderaan yang kita bayar setiap bulan. Tetapi pertimbangan juga HARUS diberikan kepada keselamatan nyawa sendiri.
Semoga menjadi iktibar kepada kita semua.

Seri Kembangan, 10:15 malam, 1 jam setelah kejadian, 18 Jun 2012

Saturday, 9 June 2012

sunyi kerinduan


walaupun saya biarkan awak tidur sebab penat...
hakikatnya, saya tanak bagi awak tidur...
saya nak awak teman saya...dengar luahan saya...
saya rindu sangat suara awak...
saya rindu sangat nak jumpa awak...
saya rindu banyak benda pasal awak....
kalau saya pergi memana, saya mesti fikir pasal awak...
awak...
saya tahu awak penat dan tak larat sangat...
tapi...saya rindu sangat..... 


hug and pretend that u here...i miss u..

Thursday, 7 June 2012

Aku dan Dia - PART 1

Assalamualaikum!


okay, malam ni aku rasa macam sedih sangat. seperti takut akan suatu kehilangan *bahasa sastera ke tu?*
macam mana nak mulakan eh?takut berselerak jalan cerita.
ok, here we go!


entah sejak bila, aku mula jatuh hati pada dia.pada mulanya, aku menafikan perasaan itu kerana seseorang.eh, silap, dua orang..perlu beritahu ke siapa dua orang tu?mereka adalah zamer dan juga ilham..mereka pernah bertakhta di hati aku..terutama zamer..ok, ini bukan pasal mereka berdua. back to main story!!


pada aku, kami hanya menjalinkan sebuah persahabatan yang amat rapat.sehingga aku sendiri merasakan dia adalah kawan baik aku..walau kami bergurau, dan rapat seperti sepasang kekasih, hakikatnya kami hanya teman tapi mesra..tiada siapa memahami...mesra sangat..tapi sayang, hati aku tika itu bukan pada dia..tapi pada zamer..bodoh nya aku sebab tunggu orang yang tak akan kembali pada aku..


semester 2 telah tamat..kini, cuti semester..aku ambil keputusan untuk kerja part-time dekat KL SOGO.


setiap hari aku pergi kerja naik bas dan balik naik bas..kekadang dan hampir setiap hari juga dia ambil dan hantar aku pergi kerja...sejak hari tu, aku bertambah rapat dengan dia..aku selalu cerita masalah aku pada dia, aku selalu mengadu kesedihan aku pada dia..


aku ingat lagi masa dekat Time Square, masa aku ajak dia pergi shopping, dia kata nak belajar memahami perempuan.sebab selama ni dia tak pernah faham perempuan kenapa perempuan cerewet dan memilih kalau bab shopping..aku pon turutkan je..ajar dia kenapa perempuan begitu dan begini.aku masih tidak faham apa yang cuba dia sampaikan pada aku...setiap hari pasti ade je cerita aku pasal mereka2 yang dekat sana yang cuba mendekati aku untuk di jadikan buah hati..sebab ketika ini hati aku belum terbuka untuk menerima sesiapa dalam hati aku.sebab pada aku, aku menunggu ilham untuk ikat pertunangan kami pada bulan disember 2011..aku masih ingat lagi....dan kerana itu aku tak terfikir untuk jatuh hati pada dia...


pada malam aku balik kerja..aku di bus stop depan sogo.tunggu bas nak balik rumah..aku pon mesej dia macam biasa..cerita pasal mereka2 yang cuba mendekati aku..dan tiba2..dia marah aku tak tentu pasal..dia kata jangan menggatal dengan lelaki lain.pastu dia kata aku ni suka sangat melayan perangai dorang..memacam dia mengamuk malam tu..hangin jugak lah aku..dah lah penat ni..kau marah2 aku pulakkan..ape tah salah aku malam tu..aku pon tanye "yang awak memarah saye ni apahal?" and guess what he reply?? dia menyatakan apa yang terbuku dia hati dia selama persahabatan kami..aku tersenyum sendirian..


sejak hari tu..kami still lalui perkara sama...masih rasa kami ni hanyalah kawan..tak lebih..sebab aku kata aku belum sedia untuk terima sesiapa...dan dia sangat memahami..pernah satu hari..dia lambat ambil aku pergi kerja..kami gaduh..2 hari tak msg, tak call..pastu aku mengalah..sebab sunyi bile dia takde..haha..


ok, aku dah start blushing...to be continue eh?

My Beloved Family

shopping ke Nilai 3, Negeri Sembilan. <3







along sibuk dengan galaxy tab dia..

abah susah senyum..kali ni mintak abah senyum.heee..
adek sibuk dengan blackberry dia..


nak ambil gambar tak jadi.hahaha...

Wednesday, 6 June 2012

UNTUK DIA - SLEEQ FT. NAJWA LATIF


[Sleeq]
Kuatkan radio, kuatkan radio anda
Kuatkan radio, kuatkan radio
Aku yang patut, yang patut
Memberinya segala
Kerna aku mampu
Ya aku mampu
Melakukan apa-apa saja

Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)

Dia penuh gaya, semuapun nak bayar
Memang selalu belanja
Mungkin anak orang kaya
Kadang kala pabila
Dia ke Singapura
Tak duduk rumah saudara
Dia inginkan Shangrila

Bertemu di Facebook
Beberapa hari kemudian
Mungkin gua comel kot
Ajak ku jumpanya di KL, Ooh KL
Oh lupa bilang gadis ni KL
Tak cakap kosong dia memang begini
Akhirnya dapat tahu dia punyai lelaki
Lelakinya pula kan bawa Mercedez
Apa saja dia minta dia memberi tetapi

Aku yang patut, yang patut
Memberinya segala
Kerna aku mampu, ya aku mampu
Melakukan apa-apa saja

Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)

[Najwa Latif]
Engkau Punya Gaya
Walaupun tak kaya
Bukan paras rupa yang aku pandang sahaja
Mungkin kau lihat ku
Ku banyak berbelanja
Tapi sebenarnya ku biasa-biasa saja

Bertemu di MukaBuku
Ku jatuh hati padamu
Bukan tak nak mengaku
Tapi hati rasa malu

Senyum mu menawan menawan
Kau buat hatiku tertawan
Ada sesuatu yang kau perlu tahu
Tentang diri aku dengan lelaki itu
Meski dia bisa beriku apa sahaja
Tapi itu semua tidak boleh beri bahagia (bahagia)
Itu bukan segalanya

[Sleeq]
Aku yang patut, yang patut
Memberinya segala
Kerna aku mampu
Ya aku mampu
Melakukan apa-apa saja

Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)

[Najwa Latif]
Jadi engkau yang patut, yang patut
Memberiku segala
Kerna engkau mampu, ya engkau mampu
Melakukan apa-apa saja

Untuk aku (okay)
Untuk aku
Untuk aku
Untuk aku (untuk kamu)
Untuk aku
Untuk aku
Untuk aku
Untuk aku 

Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2012/03/lirik-lagu-untuk-dia-sleeq-ft-najwa.html#ixzz1x075xZYH

HEARTBEAT