Followers

our relation

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, 26 October 2011

30 Perkara Mengenai Wanita Yang Lelaki tak Tahu


1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

MyEm0.Com
2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.
MyEm0.Com
3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).
MyEm0.Com
4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.
MyEm0.Com
5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!
MyEm0.Com

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.
MyEm0.Com

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akanlakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

Missing someone is hurt

Hello dear readers!

how ya doing? anyway, i'm quite bored and sad for tonight. even though there are lots of assignment and lab report need to be submit this Thursday (27/10/2011). 
i wold like to talk about missing someone.
before this, i never missed someone till it make me cry..
non of any boy that i knew can make me drop my tears just because of i missed him..
but someone did it. :'(

i don't know what to do for a moment..lately, he seems like ignored me. even not too much. but it makes me hurt.i never try to tell him hows my feeling when he did that..
oh why i'm the one who should feel this way?


Friday, 14 October 2011

Tunang Orang Tanpa Kita Sedari


Menjadi tunang orang tanpa kita sedari? YA!

Jika seorang lelaki menyatakan hasrat kepada seorang perempuan untuk dijadikan isteri dan wanita itu bersetuju, adakah ia dikira bertunang walaupun ibu bapa perempuan itu belum tahu atau tidak kenal pihak lelaki?

Jawapan

Makna pinang dari segi syarak adalah pihak lelaki menyatakan hasrat berkahwin kepada pihak perempuan. Apabila pihak perempuan berkata setuju, maka perempuan itu sudah dikira menjadi tunang kepada lelaki tersebut.

Contohnya apabila seorang lelaki berkata kepada seorang perempuan, "Aku ingin jadikan kamu sebagai isteriku."

"Kahwin la dengan kita bila-bila," jawab perempuan tersebut.

Maka dari segi hukum syarak, tatkala pihak perempuan itu bersetuju, dia telah menjadi tunang kepada lelaki tersebut; walaupun ia disebut dalam telefon.

Jadi, haram bagi lelaki lain untuk masuk meminang jika hal itu diketahui. Namun jika pihak lelaki lain yang ingin masuk meminang itu tidak tahu, maka ia tidak haram.

Bagaimana dengan kebiasaan orang Melayu yang menghantar rombongan meminang untuk lelaki meminang perempuan?

Ia hanyalah adat Melayu, dan tiada kena mengena dengan hukum Islam. Antara hukum Islam dan hukum adat, mana satu lebih penting?

Namun tiada masalah dengan adat Melayu itu, cuma dari segi hukum Islam, bertunang itu adalah apabila seorang perempuan itu bersetuju dengan hasrat pihak lelaki untuk menjadikannya seorang isteri.

Bagaimana Jika Perempuan Itu Ketiadaan Ibu Dan Ayah?

Mengikut hukum syarak, jika perempuan itu persetujuannya sudah diizinkan oleh syarak seperti perempuan yang cerdik, yang sudah baligh dan sebagainya, ia sudah dianggap bertunang jika dia bersetuju dengan pelawaan lelaki yang menyatakan hasrat mengahwininya.

Apabila perempuan itu persetujuannya tidak menepati hukum syarak seperti belum baligh, gila dan lain-lain, maka wali diperlukan untuk menjawab 'pinangan' tersebut.

Kesimpulannya, kita perlu berhati-hati kerana kita boleh menjadi tunang orang tanpa kita sedar. Pastinya ramai yang tidak tahu dan perasan akan hakikat ini.

sumber: facebook  :)

Sunday, 9 October 2011

Definition of LOVE

Hello to dear blog-walker !!
Today i would like to talk about love.
DEFINITION of LOVE:
As for me, LOVE is define as a deep feeling inside our heart towards someone who we care, and make us comfortable while together. Love is divide into 3 category.:

> Love towards God.
> Love towards family and friends
> Love towards a person who will be our partner till end of our life.

LOVE is all about:
so, appreciate someone who we care and care about us. never let them go and never break their heart.  :)

Friday, 7 October 2011

Teh Tarik Finder

Jom Teh Tarik Finder Application

Use this app to locate the nearest Teh Tarik outlets and also schedule TTS (Teh Tarik Sessions) with your friends. A true Malaysian experience brought online!





kalau korang nak tau lah kan, Malaysia ni macam kaya dengan teh tarik..mostly kat 24 hour punya tempat. lepak2, minum teh tarik ngan kawan..best kot! beborak tak ingat. nak bagi senang, set masa ngan tarikh, pastu tempat..nanti ade la tuu..hehehe :)

100 PLUS Infinity Challenge Online Game

100 PLUS Infinity Challenge Online Game:
Think you have what it takes to win a 3D Home Theatre System or an Alienware Laptop?
Join the 100PLUS Infinity Challenge now and win RM50,000 worth of prizes!


MILO CANS Ask You to Modify or Create a Sport

MILO CANS Ask You to Modify or Create a Sport:
Think some rules are making certain games boring? Have an idea to make it cool, submit it to Milo Cans. Americans have made sports so entertaining by having their own rules for Basketball, American Football to replace Rugby etc. You could win a weekly prize of a tablet. Better still, see your idea turned into a real tournament and take home RM10,000.

5 New Malaysia YouTubers have made it to the Stage!

5 New Malaysia YouTubers have made it to the Stage!:
Top 5 finalists of the Share The Love YouTube contest is going to perform at the Share The Love Finale Concert. Join us, RSVP to see them Live in Action!

Tuesday, 4 October 2011

Stupid Question (Part 2)

1) ada jerawat kat dahi korang, kemudian member korang pon tegur:
s: "Omg is that pimples on your forehead?'
j: 'tak ah, tu sisa cekodok. Aku saja je tampal kat forehead aku. Styleeeeee'


2)*in school uniform*
s:  "Nak pergi sekolah ke?"
j: Eh tak ah, baju semua tgh cuci. Baju sekolah je tinggal."


3)*tengah makan ubat* 
s: 'Eh u sakit ke ?'
j: takdelah saja nak bunuh diri 


4)*teresak-esak*
s:  "Weh, kau nangis ke?!"
j: "Eh, takde la aku tengah practise cara bernafas"


5) Time kat bustop..
s: "Tunggu bas ke?" 
j: "Taklah aku tengah tunggu helikopter, lambat pulak hari ni" 


6) *call pukul 2am*
s: "Hay gurl, buat apa tu? tidur eh?" 
j: "Eh taklah aku tgh ptg rumput kat padang bola! 


7) *kat kedai buku*
s: "Eh, beli buku ke?" 
ICE honey lemon tea
j:"tak lah.beli baju.


8) some restaurant
Me: Ice honey lemon tea
 Waiter: panas ke sejuk?
(dah name pon ICE honey lemon tea)


9) *Kipas diri sendiri pakai kertas*
s: "Panas ke?" 
j: "Eh tak lah,lapar sebenarnya."


10) riding fixie
s: "Omaigod! Is that a fixie you're riding?" 
j: "NO, it's my magical flying unicorn"



Monday, 3 October 2011

Pulangkan...(Lagu Dinyanyikan Oleh Pegawai PTPTN & Misha Omar

ikut rentak Pulangkan by Misha Omar

(Ex-Student)

Sedikit bunga yang menggoda

Sekadar dipandang usah dibayar

Kau pasti tak percaya
Duitku bukan untukmu sayang

(Pegawai PTPTN)

Tiada kusangka kau sungguh kejam

Kau peram hutang yang kau pinjam

Namun takkan bahgia kehidupanmu

Bila engkau berkonvo
kau milikku

Pulangkan hutang-hutangku-(Pegawai PTPTN)

Oh hentikanlah menghantuiku-(Ex-Student)

Oh pulangkan oh pulangkanlah padaku-(Pegawai PTPTN)

Kupulangkan semua hutangku-(Ex-Student)

Yang dikau peram tanpa relaku-(Pegawai PTPTN)

Bebaskanlah maafkan daku oh kasih-(Ex-Student)

(Pegawai PTPTN)

Tiada kemaafan di sini

Kau hutang tanpa bayar sesen lagi
Akan ku jejakimu kemana jua....

laman kucing? laman burung (tweeter)?

adek: bebe (nama kucing) sebok orang nak online! dia pon nak jugak.
angah: dia memang...
adek: sanggup duduk tepi katil ni
angah: kau tak nampak ke dia buat muka simpati nak main tweet jugak.
adek: dia tak sesuai kat laman burung, p cari laman kucing la -.-


p/s: ade ke laman kucing?

tweeter vs meowmeow?
tweeter
bebe saya warna hitam bulu kembang.
vs

gear 1, gear 2...

Di sebuah bengkel membaiki motosikal milik Ah Seng.

Pak Cik : Ah Seng, hang tolong tengok motor aku. Aku baru beli bulan lepas, dah mula rosak.
Ah Seng : Aiyaa...Ini balu punya motosikal, sudah kasi losak ka.
Pak Cik : Ya la, Ah Seng. Talak guna punya tawkeh kedai jual motor. Dia bikin tipu la Ah Seng.
Ah Seng : Kenapa lu kata itu macam?
Pak Cik : Ini motor ada EMPAT gear, baru satu bulan aku guna GEAR SATU dan rosak.
Ah Seng : Kenapa lu guna satu gear sahaja.
Pak Cik : Hang pun nak tipu aku jugak ke... Kalau guna semua gear nanti semua gear akan rosak. Jadi aku guna satu je gear sebulan ...
Ah Seng : Guna satu gear saja satu bulan ka ...
Pak Cik : Ya la ... pergi baiki gear satu dulu. Gear dua aku nak guna tahun depan..

oh, pak pandir!

mr pak pandir
Suatu hari pak Pandir pergi ke zoo bersama anak kecilnya dengan membawa kereta sorong. Sedang mereka asyik melihat binatang di situ, Pak Pandir terasa hendak buang air besar.

Oleh kerana tiada sesiapa bersama mereka, Pak Pandir terpaksa meninggalkan anak kecilnya di dalam kereta sorong itu bagi melepaskan hajatnya yang sudah tak dapat ditahan-tahannya lagi.

Setelah selesai menunaikan hajatnya, Pak Pandir kembali kepada anaknya di dalam kereta sorong itu.

"Hmmm...baik budak ni. Tak buat ragam pun." Pak Pandir pun terus menyambung lawatan mereka dengan konfidennya di zoo itu. Setelah itu mereka pun pulang ke rumah.

Sampai di rumah, dia terus mendapatkan Mak Andeh. "Baik betul anak kita ni, langsung tak menyusahkan saya", Pak Pandir memberitahu Mak Andeh dengan gembira. "Awak pergilah bawak dia mandi, mungkin dia nak berehat agaknya".

Mak Andeh pun menurut kata Pak Pandir itu. Sedang Pak Pandir berehat-rehat di ruang tamu, kedengaran Mak Andeh memanggil dari bilik air. "Bang, kenapa anak kita ni penuh bulu satu badan?"

Jawab Pak Pandir, "Ooohhh....itu tak hairan. Tadi di zoo lagi dahsyat. Saya lihat seekor gorila betina mendukung anaknya yang langsung tiada bulu. Rupa anaknya pula tak ubah seperti muka anak kita!

bila ditanya stupid question

soaLan Bangang Yg Buat Org Bengang !! Ggrrrrrr !!

1)bile org npk ko baring tutup mate
s: ko tidur ke?
j:tak la,aku training mcm mane nk mati nnt.

2)Imagine ko bwk tv ko yg rosak jmpe technician suro repair,die msti tnye gak:
s: nk repair tv ke?
j:tak la,aku bosan! so sje aku bwk tv ni jln2.

3) time ko bgun tido,terus si bodo tnye ko:
s:ko da bangun?
j:ish,aku tgh tdo smbil jln la bodo~

4)kwn ko call phone umah ko:
s:mne ko?
j:sini,kt bus stop!!!

5)diorg nmpk ko kuar dr bilik mandi basah2:
s:ko bru mandi ke?
j:mana ade,aku jatuh dlm lubang jmban td!

6)ko di dlm toilet,pintu berkunci,ade gk org ketuk pintu n tnye:
s: ada org x?
j:(*suare kiut) mne ade org!! taik yg bercakap :D

Sunday, 2 October 2011

Help Spread Voter Education: dah register ke?

Have you registered to vote? please click this link below. thank you.
undi MALAYSIA


Help Spread Voter Education

UndiMsia! is a non-partisan movement aimed to promote a vibrant democracy by working towards an issues-based politics through a series of voter education deliverables targeted at young Malaysians from the age of 18 - 35. We hope that through this voter education exercise, young Malaysians will take an interest on issues that matter to them and be armed with knowledge that will empower them to engage in constructive discussions and actions aimed at addressing these issues with their electoral representatives.

UndiMsia! aims to build participatory opportunities for young Malaysians by:
  1. Supporting the need for accurate information on key civil, political and socio-economic issues that affect every aspect of young Malaysian life;
  2. Facilitating young Malaysians in their engagement with elected representatives; and
  3. Mobilising young Malaysians to take impactful action with tangible results.

HEARTBEAT